الرئيسية » تعبير بالانجليزي » اسهل مقدمة وخاتمة برجراف

اسهل مقدمة وخاتمة برجراف

هذا ليس إعلان هذه تطبيقنا الجديد المجاني

اسهل مقدمة وخاتمة برجراف (A very easy introduction and conclusion of a paragraph)  هو مقال نقدم فيه مقدمه وخاتمه قصيرة وسهلة بالانجليزي تصلح للثانوية العامة. كما أوردنا مقدمه قصيره انجليزي لأي موضوع أو للبراجراف الذي تقوم بإنشائه الآن!

اسهل مقدمة وخاتمة برجراف

إليك نماذج متختلفة تصلح لأي موضوع!

An introduction paragraph is a perfect way to start an essay. You want to grab the reader’s attention and keep them interested. You also want to include some information about the paper, which should be somewhat related to the body content. A conclusion paragraph should serve as the last point made in the essay, summarizing what you’ve discussed.

فقرة المقدمة هي طريقة مثالية لبدء مقال. تريد جذب انتباه القارئ وإبقائه مهتمًا. تريد أيضًا تضمين بعض المعلومات حول الورقة، والتي يجب أن تكون مرتبطة إلى حد ما بمحتوى العرض. يجب أن تكون فقرة الاستنتاج بمثابة النقطة الأخيرة التي وردت في المقال، والتي تلخص ما ناقشته.

The introduction and conclusion are the most important parts of an essay. The introductory paragraph is the first impression that you will give your reader, so it should be strong and compelling. A conclusion provides a final perspective and offers closure to your argument.

المقدمة والخاتمة هي أهم أجزاء المقال. الفقرة التمهيدية هي الانطباع الأول الذي ستعطيه للقارئ ، لذلك يجب أن تكون قوية ومقنعة. توفر الخاتمة منظورا نهائيا وتقدم إغلاقا لحجتك.

اقرأ الدرس التالي:  براجراف عن التلوث

The introduction of any paragraph has to include the topic sentence, which must include the topic and the controlling idea. On the other hand, the introductory sentence is turned into an introductory paragraph if you are writing an essay.

يجب أن تتضمن مقدمة أي فقرة جملة الموضوع الرئيسية  ، والتي يجب أن تتضمن الموضوع والفكرة الأساسية. من ناحية أخرى ، يتم تحويل الجملة التمهيدية إلى فقرة تمهيدية إذا كنت تكتب مقال.

If you happen to start with a general statement, make sure to move smoothly and swiftly into the topic and utterly avoid redundancy. In the conclusion, you have to indicate that you have started your conclusion with something like “to conclude” in the end.

إذا كنت تبدأ بفكرة عامة، فتأكد من الانتقال بسلاسة وسرعة إلى الموضوع وتجنب التكرار تمامًا. في الختام، عليك أن تشير إلى أنك بدأت استنتاجك بشيء مثل “باختصار”، لتختتم، في النهاية.

Both introductions and conclusions have two primary functions – to help readers understand the idea or argument you are presenting, and to anticipate and answer the possible objections or questions that readers might have. In other words, they need to engage readers and help them get immersed and invested in the debated topic.

لكل من المقدمات والخاتمات وظيفتان أساسيتان – لمساعدة القراء على فهم الفكرة أو الحجة التي تقدمها، وتوقع الاعتراضات أو الأسئلة المحتملة التي قد يكون لدى القراء والإجابة عليها. بعبارة أخرى، يحتاجون إلى إشراك القراء ومساعدتهم على الانغماس  في الموضوع محل المناقشة.

اقرأ الدرس التالي:  تعبير عن هواية الرسم بالانجليزي

Classic Introduction
This highly debated topic has several lasting impacts on all of us. Numerous aspects and domains are strictly connected to its existence and state. Therefore, it holds a major influence on the following three pillars:

مقدمة كلاسيكية
هذا الموضوع الذي نوقش بشدة له العديد من التأثيرات الدائمة علينا جميعًا. ترتبط العديد من الجوانب والمجالات ارتباطًا وثيقًا بوجودها وحالتها. ولذلك، فإن له تأثيرا كبيرا على الركائز الثلاث التالية.

Classic Conclusion
In short, the aforementioned points are essential criteria in our lives and are going to ameliorate them in unprecedented manners. There can be no doubt that what has been discussed here is both decisive and detrimental to the issue.

خاتمة كلاسيكية
باختصار ، النقاط المذكورة أعلاه هي معايير أساسية في حياتنا وسوف تحسنها بطرق غير مسبوقة. ولا يمكن أن يكون هناك شك في أن ما نوقش هنا حاسم وضار بالمسألة على حد سواء.

هكذا نكون قد وصلنا إلى نهاية مقالنا لهذا اليوم تحت عنوان اسهل مقدمة وخاتمة برجراف A very easy introduction and conclusion of a paragraph.

أضف تعليق