in

معلومات عن اينشتاين بالانجليزي

معلومات عن اينشتاين بالانجليزي (English Facts about Einestein) هو موضوع مقالنا اليوم. تجدون في هذا المقال تقرير باللغة الانجليزية يحتوي على حقائق مترجمة عن ألبرت أينشتاين.

معلومات عن اينشتاين بالانجليزي

سنقرأ في هذا المقال معلومات عن اينشتاين بالانجليزي. نتمنى أن يعجبكم.

Albert Einstein was one of the most famous scientists in the world, and many of his theories still influence our lives today. Here are 10 facts about him and his famous theories that will give you a deep insight into the life of this great thinker

يعد ألبرت أينشتاين واحداً من أشهر العلماء في العالم فالعديد من نظرياته ما زالت تؤثر في حياتنا حتى يومنا هذا. اقرأ معنا عشر حقائق عن حياته ونظرياته الشهيرة واستمتع معنا بنظرة عميقة داخل حياة هذا المفكر العظيم.

اقرأ ايضا :

معلومات عن شكسبير

معلومات عن الملك سلمان

Albert Einstein was a German-born theoretical physicist who developed the general theory of relativity, one of the two pillars of modern physics. He also showed mathematically that the law of the photoelectric effect was consistent with the idea that light was made up of packets, later called photons. The photon hypothesis also provided a physical interpretation for the relationship between frequency and energy as originally described by Planck and Einstein. The energy carried by a photon was proportional to the frequency of the photon multiplied by Planck’s constant

ألبرت أينشتاين هو عالم فيزياء نظرية، نشأ في ألمانيا وطور النظرية النسبية العامة، التي تشكل أحد أهم أسس الفيزياء الحديثة. كما أثبت رياضياً أن قانون التأثير الكهروضوئي يتفق مع فكرة أن الضوء يتكون من مجموعة حزم، وسميت هذه الحزم فيما بعد بالفوتونات. بالإضافة إلى ذلك، فقد قدمت فرضية الفوتون تفسيراً فيزيائياً للعلاقة بين التردد والطاقة كما وصفها في الأصل بلانك وأينشتاين. وبحسب هذه النظرية، تتناسب الطاقة التي يحملها الفوتون مع تردد الفوتون مضروباً في ثابت بلانك.

اليكم ايضا :

معلومات عن الشيخ زايد

معلومات عن ابن بطوطة

It’s hard to comprehend the magnitude of the significance of Einstein’s theory of quantum. His discovery revolutionized the scientific field as a whole and has the potential to change everything we know about the universe. His deep insight into the nature of light and matter, and his prediction of the existence of atoms and molecules are facts that have shaped our lives

من الصعب أن نفهم مقدار أهمية وتأثير نظرية الكم الخاصة بأينشتاين على حياتنا، فقد أحدث اكتشافه ثورة في كل المجالات العلمية، ومن الممكن أن يغير هذا الاكتشاف كل ما نعرفه عن العالم. يعود معظم ما نعرفه عن طبيعة الضوء والمادة بالإضافة إلى الذرات والجزيئات إلى توقعات أينشتاين ونظرياته التي تجسدت في حياتنا اليومية.

Albert Einstein is a famous scientist who, among many other discoveries, created the theory of wave-particle duality. This theory, if you aren’t aware of it, essentially says that light can be broken up into both a particle and a wave. This idea isn’t only used in science, but is also central to modern technology, especially when dealing with optics (which is the field that has mostly concerned it), and computer science. If a beam of light is sent down a pipe, it will bend depending on the walls of the pipe

تعد نظرية الثنائية (موجة- جسيم) أهم نظريات ألبرت أينشتاين، تنص هذه النظرية على أن الضوء يمكن تجزئته إلى أمواج أو جسيمات. لا يقتصر استخدام هذه النظرية على الفيزياء فحسب، بل تعد هذه النظرية أساسية في التكنولوجيا الحديثة وبالأخص علم البصريات (وهو العلم الأكثر اهتماماً بها) وعلم الحاسوب. فإذا أُرسل شعاع من الضوء داخل أنبوب ما سوف ينحني تبعاً لجدران هذا الأنبوب.

تابعوا ايضا :

معلومات عن نيوتن

معلومات عن ابن سينا

In 1921, Albert Einstein was awarded the Nobel Prize for his groundbreaking discovery of the law of the photoelectric effect. Einstein had a deep insight into the relationship between light and electrons and how they produce energy

مُنح ألبرت أينشتاين في عام 1921 جائزة نوبل لاكتشافه الرائد لقانون التأثير الكهروضوئي. كان لأينشتاين تصور عميق في العلاقة بين الضوء والإلكترونات وكيفية إنتاجهما للطاقة.

Albert Einstein was born in 1879 in Germany to a family of Jewish merchants. He was the fourth of five children. His father, Hermann Einstein, was a respected engineer and businessman. Albert Einstein was a pacifist, and he was married to his first cousin

ولد ألبرت أينشتاين عام 1879 في ألمانيا ضمن عائلة من التجار اليهود. كان الرابع من بين خمسة أطفال، وكان والده هيرمان أينشتاين مهندساً ورجل أعمال محترم. من صفات ألبرت أينشتاين الأبرز أنه كان من دعاة السلام، كما أنه كان متزوجاً من ابنة عمه.

Albert Einstein is one of the most famous scientists in history, especially for his theories about atoms and relativity. Einstein once said that he could not see any future which did not include nuclear power, but as time went on, Einstein would change his views on nuclear power. Einstein’s experience with the Manhattan Project left him a vocal advocate of control of the potential destructive powers of human technology. Later, after speaking at a panel discussion on the escalating arms race in 1955, Einstein would state: “From my present point of view, I am convinced that militarism is an illness and it takes much to remove this illness.”

يعد ألبرت أينشتاين من أشهر العلماء في التاريخ، واشتهر بشكل خاص بنظرياته حول الذرات والنسبية. قال أينشتاين ذات مرة إنه لا يستطيع تصور المستقبل من دون الطاقة النووية، ولكننا نلاحظ مع مرور الوقت تغير وجهات نظر أينشتاين حول الطاقة النووية. أصبح بعد تجربته مع مشروع مانهاتن المدافع الأشهر عن أهمية السيطرة على الطاقة الذرية والقوى التدميرية المحتملة للتكنولوجيا البشرية. لاحقًا بعد التحدث في حلقة نقاش حول سباق التسلح المتصاعد في عام 1955، قال أينشتاين: “من وجهة نظري الحالية، أنا مقتنع بأن النزعة العسكرية مرض، وينبغي بذل جهود مضنية للتخلص من هذا المرض”.

وصلنا إلى ختام مقالنا بعنوان معلومات عن اينشتاين بالانجليزي.

للمزيد من المعلومات الرائعة :

معلومات عن الرسول

معلومات عن كريستيانو رونالدو

معلومات عن الخوارزمي

Written by Aya Saoud

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.